Bence Galatasaraylılık din gibi mezhep gibi yerleşmiş köklü bir inançtır. Galatasaray'ı işte bunun için tercih eder ve Galatasaraylılığımla her zaman gurur duyarım... METİN OKTAY

16.11.2009

Fener Pabucu Yarım

Kendi taraftarımızın bile şansımızın az olduğunu düşündüğü bir maçta Fülker'i saçma sapan ama çok keyifli bir maçta yendik dün. Saçma sapan diyorum çünkü pota dibinden her 2 takımın uzunlarının kaçırdığı onlarca pozisyon gördük, Murat'ın son saniyedeki faul atışını bilerek kaçırıp topu çembere değdiremediğini anlayamadık, bir hocanın elindeki kaliteli 3 uzundan nasıl verim alamayacağını gördük dün. Ben de herkes gibi kadro kalitesi ve tecrübesi olarak rakibimizden biraz geride olduğumuzu kabul ediyorum ama basketbolda "doğru" taraftar etkisinin çok etkili olabileceğini de biliyorum. En önemli örnekler olarak da geçen sene Ayhan Şahenk'te oynanan birkaç maçı verebiliriz.
Bana göre maçı, saha içinde etkileyebilecek 2 konu vardı, bu 2 konuda üstünlük kuran maçı götürecekti. Pota dibi yani uzunların katkısı ve savunma. Fülker'in bize en bariz üstünlüğü milli 3 uzunu aslında. Sınırlı yetenekleri olduğu bilinen Cemal Nalga'nın bu alanda tek olması tam bir yönetim başarısıdır! Nedense Dedehayır bu bölgeye transfer yapmadı, yapamadı. Benim korkum bu bölgede bize üstünlük kurmalarıydı ki Allah'tan Semih denyosu ve Oğuz Savaş beklediğim kadar etkili olamadılar, taraftardan çok etkilendiler ve bizimkiler gerçekten o bölgede insanüstü bir performans gösterdiler. Bir de sağolsun Tanjevic Ömer Aşık diye bir oyuncusu olduğunu unuttu kenarda... Savunmalar konusunda da iki takım da etkiliydi aslında ki 2 uzatma oynanan bir maçın 70lerde bitmesi bunun en büyük göstergesi.

Ben bizim takımda Radoslav Rancik'e özellikle dikkat çekmek istiyorum. Geldiğinden beri çok istekli oynuyor ve herşeyi ortaya koyuyor. Dün de çok çok sempatik gözüktü açıkçası bizlere. Sahadaki mücadelesini görünce yaptığı hareketlerin şova yönelik olmadığını düşünüyorum ben. Umarım bu sezon böyle bir adamdan maksimum verimi alırız, çünkü ekstra performanslara bu sene çok ihtiyacımız olacak.
Yaşanan olaylara gelince, sahaya girmeyi ve yabancı madde atılmasını savunmam kesinlikle. Herkesin dediği gibi istenmeyen olaylardır. Ama şunu kimse unutmasın, dün Abdi İpekçi'de olan insanların birçoğu senelerdir Kadıköy'e gidiyor. Ve insanlar kendilerine yapılanların hepsine bir şekilde karşılık vermek istiyor. Çok fazla suçlayamıyorum kimseyi. O hareketi yapan bayanlığını bilmeyen "çakma sarışın teyze" hariç. Pardon ya aslında onu da suçlamıyorum, tam bir Fbli gibi davrandı, doğası bu, içgüdülerine göre hareket etti.
Bir de duydum ki Fülker yöneticileri "Hayatımızda ilk defa sahaya girip oyuncu döven taraftar görüyoruz" ve "Basketbolun en kara gecesi" gibi laflar söylemişler. Bu adamlara söyleyecek pek bir laf yok zaten çünkü artık şaşırmıyorum. Yarın çıkıp 3-4 ay önce sahayı basıp Efesliler'e saldıranların da Galatasaraylı olduğunu iddia ederler. Bakalım kenarda duran taraftara yumruk atan oyuncuları için tebrik mesajı yollayacaklar mı?

Hiç yorum yok: